درادامه مطالبم درخصوص صداسازی باید بگویم که نحوه خارج شدن تحریرهادرزمانی که داریم تمرین می کنیم میبایستی دقیقااز مخرج صدا بیرون بیآید.یعنی بایستی به صورت چکشی صدا دهد تا دقیقا جای خود را پیدا نماید تا درهنگام خواندن بتوانیم با قدرت ومهارت بیشتری تحریر را بیرون دهیم.به گفته دیگرمیبایستی درهنگام تمرین کردن تحریرها خیلی شفاف وهمراه باکمی غلو باشند.برای این کارمیبایستی از پائین ترین نت صدا یا به اصطلاح کف صدا شروع کنیم وبه اکتاو(اوج) برسیم.هیچگاه فراموش نکنیم که بلند خواندن مستمر یا به اصطلاح اوج خوانی بیشتر باعث تقویت و آمادگی صدا نمیگردد( البته بیشتر این نکته درمورد هنرآموزانی است که درابتدای امر میباشند) بلکه به گفته استادانم این بم خوانی است که موجبات تقویت صدا و قدرتمند کردن صدا را فراهم خواهد نمود.
بازهم تاکید میکنم تا میتوانید بم خوانی رادر صداسازی تمرین نمائید.
سلام. شما گفته اید که باید از بم شروع کرد و به اوج رسید ولی نگفته اید صدا رو چه جوری باید در ابتدا گرم کرد تا بشه از ابتدا بم خوند. آخه به نظر من به حنجره خیلی فشار میاد در بم خوانی!(در کل مطالبی که مینویسد خیلی خوبه چون من هر بار بعد از چند ماه که میام میخونم یه چیز جدید یاد میگیرم ولی حیف که دیگه ادامه ندادید!)
بادرود
ازاینکه دیرپاسخ شما رو میدم شرمسارم- مشغله بسیار و زمان اندک-
مدت زمان گرم کردن صدا بستگی به جنس حنجره هم داره بعضی ها سریع حنجرشون آماده میشه بعضیها زمان میبره- نکته دوم اصلا نباید هنگام بم خوندن به حنجره فشار بیارید البته درابتدای تمرین ها فشار زیاده ولی بعدها نبایستی فشار زیاد به حنجرتون وارد بشه اگرفشار هست باید طریقه خوندنتون را تغییر بدهید-
درمورد تحریرهای منفصل هم بعد از تسلط شما بهتره به سراق تحریرهای متصل دوتای برید-روزانه بین 15 الی 20 دقیقه برای تمرین صداسازی کافی است چون حنجره رو خسته میکنه-
بهتره تحریرهای متصل و ابتدا با فاصله بخونید بعد بهش سرعت بدهید طوری که تحریرها غلتان باشند-
اگر میسر شود من براتون یه اتد قرارمیدم- انشاءالله
سلام اگه ممکنه در مورد تمرین برای ویبراسیون هم کمی توضیح بدبد و اینکه کجاها و چه مقدار در آواز به کار می آید؟
با سپاس از شما.منتظر اتد شما میمانم .....