دیروز فرصتی دست داد تا با استادم جناب آقای نوربخش ساعاتی رو در خصوص اهمیت صداسازی به گفتگو بنشینیم.
ایشان از سال ۷۷ شروع کردند به آموزش تکنیک های صداسازی تاکنون.
ولی استاد آیا صداسازی تنها گفتن همین ادوات تحریر در گام های مختلف می باشد؟
ایشان اذعان نمودند که خیر وعلیرغم اینکه خیلی از مدرسان آواز به این امر روی آوردند و فقط صداسازی رو بیان ادوات فوق میدانند ولی بعضا آگاه نیستند که صداسازی تنها گفتن این ادوات نیست بلکه مدرس باید بدین وسیله نواقص صدای هنرجو را شناسایی کرده واین تنها فرصتی است که میتوان به این نواقص پرداخت وآن هارا بر طرف نمود.به هرحال بنده بعنوان شاگرد ایشان بر این امر صحه گذاری میکنم که امر صداسازی وعارضه یابی صدای هنرجوی آواز از مهمترین موارد برای شروع خواندن ردیف های آوازی میباشد.
aya asatide seda sazi mitavanand be tore gorohi roye sedaye honar joyan kar konan? chon ma dar yek gorohe kor ke taze ham tashkil shode hastim va intor ke man fekr mikonam bayad roye tak take afrade goroh kar shavad aya emkanesh hast ke baram in ro beporsid???? tashakor mikonam